piątek, 1 marca 2013

Lista czytelnicza

Brakuje czasu, brakuje pieniędzy; odnotowuje co chcę przeczytać w najbliższym czasie, by notka o zaległościach mi przypominała:

"Wyznaję" Jaume Cabre

"Niedobre dziecię Transy, Traumy, Transgresje" Maria Janion, Kazimiera Szczuka

"Inne życie. Biografia Jarosława Iwaszkiewicza" Radosław Romaniuk

A dziś  za Tołstojem tak sobie myślę: " Nie dziś - to jutro przyjdą choroby, śmierć, zabiorą mi bliskich moich, mnie samego i nic nie pozostanie prócz zgnilizny i robaków. Dzieła moje, jakimkolwiek byłyby, pójdą w zapomnienie prędzej czy później, a mniej nie będzie (....) czy jest w życiu mem cel, którego by nie zniszczyła nieunikniona, czekająca śmierć?"  ( Tołstoj, Spowiedź, Warszawa 1929)

A ostatnio dowiedziałem się, że autor "Anny Kareniny" samodzielnie, w krótkim czasie nauczył się esperanto.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz